Sol sol sol.

Fredag.
Det blev ungsbakad laxfilé till middag i går. Sedan satt vi och pratade och drack några öl, såg lite av en serie. Mysigt. Det har förresten varit fint väder  flera dagar här i Sthlm och verkar fortsätta så :) Likie, välkommen våren!!

Lördag.
Började dagen med en solig morgonpromenad, fortsatte med en jättegod preoteindryck var till frukost och såg ett ytterligare avsnitt på serien. Sedan blev det lite TV. Nu är Björnen ute med Flompan igen och jag sitter här. När han kommer in är det dags att göra älgfärs med pasta till lunch!

Fest.
Vi är bjudna på fest i kväll men vi är inte så mkt för rena suparfester. De har visst redan börjat vilket känns väldigt mkt som en överdrift. Avskyr ful-drickande, dricka bara för att bli full och ha som de kallar der "Suparfest, det blir awesome" , samma visa varje gång. Känns väldigt fjortis. Männsikor som dricker tills de inte kan gå rakt "bara för att" kommer jag aldrig förstå mig på helt på om de inte är tonåringar som testar gränser, annars förstör sådant mest. Tycker det är onödigt, tråkigt att se och skadligt för kroppen och hjärnan på alla sätt de kan vara. Typiskt svenskt - supa till man stupar, tappar minnet - tragiskt.... Kan gärna umgås, äta gott och dricka för att det är gott, även gå ut och dricka men då rätt kontrollerat och med konrollerat menar jag att jag kan bli full men fortfarande gå rakt, inte bli för högljudd, inte må illa och framförallt minnas kvällen. Annars ger det mig inget som helst nöje - suparstadiet det är jag över, jag är för f-n snart 30, jag är klar med suparfesterna. Men som sagt jag menar inte med de att jag inte gillar att dricka gott på helgerna :P Skål ;)

Nu kom Björnen just hem från sin långrunda med Flompan, såhär såg det ut:
Underbart väder idag!!!  :D
Foto: Björn Höglander, HTC Desire.

Taget en annan solig helg i Sthlm!
Djuren poserar när vi packar, en annan helg.
Favoritplatsen brevid husse en vardagskväll i Mars.
Foto: Martha Ligia

Hoppas ni får en trevlig helgkväll! :)
Mycket Nöje!
-Miizeen-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0