Kroppscanning.

Skola.
I dagens fina väder drog Blanket och jag till skolan. Det gick bra, var lite mindre produktiv i dag men fick ändå med mig en del kunskap om databaser hem. Gjorde bland annat en egen databas i SQL-Server och fick som vanligt praktiska övingar att göra på plats med stöd från läraren. Alltid kul. Mitt på dagen tog Blank och jag en lite tur nere vid Hammarby Sjöstadens vatten och sedan vid 15-snåret gav vi upp för dagen. Åkte hem och tog en promenad till innan det var dags för mig att skynda i väg för att möta upp Björnen för kvällens aktivitet, äntligen! :)

Scanning.
kl 18.10 var vi framme och fick grönt te och vatten när vi kom - Gott gott!. Våra scanningresultat blev jämförda med hur de såg ut i Okt 2010 då vi gjorde kroppscanning på Hälsomässan i Solna, mycket intressant. När man gör en sådan här kroppscanning visar den hur mycket:
  • Din totalvikt är
  • Hur många % Vatten du har i din kropp
  • Hur många  % Fett du har i din kropp
  • Hur många Kg muskler din kropp består av
  • Vilken viloförbränning du har
  • Vilken Metabolisk ålder du har (vilken förbränningsålder du har)
  • Ditt inre bukfett (kan ha högt bukfett även om du är smal beroende på vad du stoppar i dig)
  • Din fysiska gradering
  • Benmineral (benmineralmätning får man en siffra på hur mycket kalk som finns i skelettet mätt i g/cm2)
Ser exakt ut som vågen vi stod på! Handtagen drar man upp och håller i händerna så väger den varje arm och mäter av mängden muskelmassa i varje arm.



Changes.
Våra resultat sedan Okt 2010 till nu Mars 2011, (5 månader senare) hade ändrats. Vi låg kvar på samma fysiska gradering, hade liksom hållit oss inom ramarna för den graderingen vi legat på, men åt olika håll. Björn lite mer positivt sedan Okt och jag lite Neg sedan Okt till nu. Ska ändra min trend åt rätt håll igen. Å Björnen har lite han behöver komplettera på sin mätning också så vi ska kämpa tillsammans nu:) Kul!

Intressant.
Vi satt och pratade med vår HerbalLife Wellness Coach  från 18.10 - 20.30. Var inte meningen de skulle bli så länge men det var så intressant och självklart kommer vi testa produkterna. Mycket intressant och bra möte hade vi. Ju bättre du Äter och är medveten om din kost ju bättre resultat får du när du rör på dig, du får lättare att koncentrera dig och du presterar bättre och orkar mer i skolan eller på jobbet!! Värt, värt värt!! Om du tränar men inte äter så att du får i dig tillräckligt mycket protein och näring för Dig så ger det dig inte mer muskler, energi eller pigghet....utan då är det dags att tänka till lite extra :)


Mål & Syfte
Mitt och Björns mål skiljer sig lite, men det är framförallt att få i oss rätt mängd näring/protein så vi kan må så bra som möjligt, hålla oss pigga både fysiskt och psykiskt och hålla oss mätta och glada länge - Nu och i framtiden :) Men eftersom vi också har som plan att börja träna så känns viktigt att äta bra och veta vad och när man ska äta för att få ut det bästa som möjliga av träningen. Vi vill ju bygga muskler och vill absolut inte att vår förbränning ska ta av våra muskler (Lätt hänt, mina siffror visade just så, just nu, trots jag hade annars fina siffror) då kan allt bli väldigt fel, inte bra. inte bra. Det är värt att äta rätt och Förbränna rätt, förbränna fett!!!

Traineee. MEN Vi kommer bo granne med ett träningscenter då vi flyttar så snart är vi i gång! Så KUL =) Vi ska peppa varandra nu till att träna och äta tillräckligt och rätt!!! Jag ska t.e.x ersätta min obefintliga frukost med en god proteindryck :) Björn kommer också dricka en god dryck till frukost då han kan bli bättre på de där med frukost även han! =) Proteindryck är absolut inget man går upp i vikt av utan ngt kroppen behöver mer av för att stärka och bygga upp kroppen. Å en bra muskelstyrka, stark kropp det är ngt vi alla behöver - proteinet hjälper dig att förbränna rätt, förbränna fett.
Ekonomisk vinst.
Å tro mig, vi sparar pengar på det här även om det ser lyxigt ut så kommer Vi Definitivt (!) Spara. Vi kommer att ersätta en hel del dyr mat med olika mycket billigare protein-produkter/portion!!! Vi kommer Definitivt Inte sluta med att laga mat tillsammans och äta mycket vilt kött hur som, men det tyckte både hon och vi bara var jättebra =) Vi ersätter bara de jobbiga, överflödiga och dyra måltiderna som ändå består av för mkt kolhydrater och fel sorters fett och socker med proteiner så klart=) Man får ju inte vara dum ;)

Infomöte hemma!
När vi kommit i ordning i vår nya fina bostadsrätt =) då kommer jag att ordna en inflyttningsbjudning/info-möte för er vänner som är intresserade av att höra mer av en expert inom området och själva få göra en kroppscanning GRATIS!! det Lovar jag!!  Jag ska meddela När det blir i framtiden här på sidan - jag kommer bjuda in de närmsta personligen, men alla kommer att vara välkomna att vara med, så var inte blyga jag bli bara glad om ni vill och vågar vara med även om vi inte känner varandra så väl :) Det är bara häftigt tycker jag!! Hör av dig!

Vill du Kroppscanna dig Gratis???
Även mindre träffar går att ordna och det går säkert att ordna omgående så var som sagt inte blyga om ni är sugna på att göra en sådan här kroppscanning NU!! GRATIS! Bara att hojta så fixar jag!! =) Välkomna att höra av Dig/Er!! :) Du förbinder dig inte till något utan får bara ut dina siffror och veta hur du ligger till i dagsläget :)



ÅHh Ni - Kolla vem som gör reklam för HerbalLife, man ser inte HerbaslLife-reklam knappt någonstans men FC Barcelona gör reklam och HerbalLife ger dem produkter från dem. T.ex hjälper Wellness Coacher lagets alla spelare med proteinshakes som är individuellt anpassade för varje spelare. De görs i ordning och så dricker spelarna dem direkt efter match. Proteindryckerna står då klara med respektive spelares nummer när de kommer in till omklädningsrummet efter match - det är Coolt!! Bra går det för dem nu också.....säkert är kostfrågan en viktig och stor del av bra resultat - det vet ju alla idrottsmän hur viktig kosten är!! Så de har säkert väldigt mycket att tacka HerbalLife för goda resultat.
Att FC Barcelona använder HerbalLife är häftigt! Det ökar förtroendet för HerbalLife för min del!

BRIS och GRÖNA LUND
Fått mail från BRIS och Grönan. Båda tackade för visat intresse! Blö... tråkigt men bara att söka vidare! Håller på med det och försöker söka jobb varje dag. Både Extra och sommarjobb. Jobbigt de ska vara så svåårt!!! Jaja, Kämpar!!

Sleepy.
Nu är det sovdags, krama kudden. Är nöjd med dagen idag jag =) Godnatt och sov gott!! Eller God morgon kanske? ;)

Mycket nöje
-Miizeen-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0