Weekend.

Helgensom vi spenderat  i Småland började med en tidig tågresa dit i Fredags morse...
Frukost på tåget - å självklart skulle vi hamna bredvid en morgonpigg lite unge som trodde hon var
prinsessa med sin tiara. Hon och hennes mamma skulle gå till bistron, jag log i samma stund åt Björn fast
ungen trodde jag log åt henne och tryckte ihop ögonen och kisade argt åt mitt håll. suck -
lilla skit.
Flompan var med på tåget och hon skötte sig lika fantastiskt som alltid. Hon e
rätt morgontrött den här damen så hon sov så gott efter hon ätit sin frukost ombord.
Väl framme hade jag hunnit med att sitta med live på min lektion och sova lite även jag.
Bussen tog oss hem till mitt barndomshem då pappa var upptagen på annat håll.  På dagen
väntade vårt bankmöte. Det gick jättebra och vi känner oss väldigt nöjda med vår affär.
På kvällen bjöd pappa o lotta på trerätters och efter det blev det lite whisky och mys i soffan :)

Lördag.
På lördagen var vi i stan för att fixa lite småsaker och sedan hälsa på min syssling och Gudmor som fått en liten flicka:) Vi  köpte en härlig vår-sparkdräkt med små byxor till som går ha innan sommarvärmen är här :) De verkade glada för presenterna o bjöd på gitt fika:) Eftermiddagen tillbringade vi där, mysigt :) Björnen fick lilla flickan i sin famn och satt o mös hur länge som helst med henne. Här ser ni lilltjejen med Björn och brevid dem en stolt fader :)
Efter ett härligt besök handlade vi lite ingredienser inför kvällen. Vi lagade mat då
pappa var så förkyld. Även vi slog till med trerätters, blev väldigt gott :) Efter det god god
gammal gammal lyx-whisky och sen väntade jag hela natten på syrran skulle komma hem.
Men jag lyckades bara nästan. Hon kom en timme försent för mig, la mig 03.00.

Söndag.
Söndagen började jag med att väcka lillasyster med en STOR KRAM 09.00 vi låg kvar i sängen och tjattra lite  och sen blev det en mysig frukost med hela familjen samlad :) Vi hann både vara effektiva hemma och prata rätt mycket innan tåget mot Sthlm 12.34 skulle avgå. Vi gick igenom gamla skolpapper bl.a, roligast var när syrran hittade sitt gamla, gamla skolarbete - snacka om ärligt hon skrivit- blev mycket skratt där haha. Synd det inte blev längre tid tsm, så klart, å jag längtar redan till nästa gång, lär dröja lite men bara att stå ut.

Hemresan.
Tåget kom, och SJ körde in tid mot alla odds, så vi var några minuter tidiga till vårt Stockholm. I kväll har vi ätit lammfärs med ris o sen bara tagit det lugnt. Ny vecka som kommer nu. På tis ska Björn och jag på kroppscanning t.ex, spännande va?!? Vi hörs vänner ;)


Kramar
-Miizeen-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0