Enskild terapi och HumaNova Utbildning.

HEJ! Jag har tillbringat min dag i terapirummet på förmiddagen och i HumaNovas mysiga utbildningslokaler under kvällen. Vi har haft gruppterapi där vi fått berätta hur vi upplever oss i grupp med andra och hur vi upplever vi fungerar i den stora gruppen där. Vad vi tar för roller, vilka delpersonligheter som dyker upp och vad vi kan använda gruppen till att öva oss på, utmana oss själva med. För min del vill jag bli bättre på att slänga ut krokar kände jag - min sociala sida med andra ord. Gruppen och skolan med våra lärare är verkligen ett bra forum att praktisera de verktyg vi lär oss att använda för att kunna förhålla oss till oss själva o andra, dem vi har svårt för, dem vi älskar - förhålla oss på ett bättre sätt för vår egen skull. Vi kan aldrig förändra någon annan än oss själva... Du själv kan välja förhålla dig på ett annorlunda sätt, med en annan inställning, attityd som förändrar och utmanar dem i vår omgivning - men det viktigaste är att vi på så sett tar ansvar för oss själva och våra behov och känslor. Bli dem vi är och tycka om oss själv, acceptera och utveckla oss själva är en lång väg att gå och jag är glad att jag befinner mig på den livslånga resan i dag. Det är befriande och härligt att vara på väg. Mycket intressant med triggerpunkter också, vad blir vi triggade av? Å varför? Hur långt bak, djupt inne sitter det, egentligen. Nya dörrar och fönster öppnas, jag är så tacksam för alla tankar, erfarenheter och minnen jag får dela med min grupp på Huma Nova.

Bilden är tagen med en av Mac-inställningarna.
Stuck.
För övrigt har jag helt fastnat för Katies "The Flood", jag har ngn låt jag fastnar för i 1-2 dagar nu för tiden. Jag lyssnar inte på ngt annat när det blir så för låten liksom fastnar i huvudet och vägrar försvinna. rätt jobbigt men också rätt fascinerande. Kan mycket av texten utantill just nu....mm ....Snart är det helg igen vänner, då åker köket ner i lådor och mycket annat ska packas ner det också!!

Nu är det sovdags,
Kramar
-Miizeen-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0