Födelsedagskonsert 2010.

BKO
Denna konsert fick jag av Björnen i födelsedagspresent. Jag har velat se Bo Kaspers Orkester sedan de började på 90-talet men de har inte blivit så. Synd bara att jag inte lyckas se dem förrän alla har hunnit bli mer eller mindre gubbar i bandet och jag typ "tant" på läktaren, haha, iaf mot hur gammal jag var när jag började lyssna på dem :P Jag pratade iaf med han som sjunger i bandet, Bo, efter precis när han slutat signa. Han var trevlig :) Jag Tackade för skivan han gjorde tsm med Frida Öhrn. De tonsatte Pär Lagerkvists dikter. Å eftersom käre Pär är uppväxt på samma lilla ort jag kommer ifrån o är otroligt känd o skrivit många vackra o hel underbara dikter (som är ett stort intresse) o så gjorde min favoritsångare en sådan inspelningen tsm med Frida då kändes just den skivan lite extra speciell ( Frida Öhrn är hon som sjunger i "Oh Laura!" deras kändaste låt som slog heter "Release Me"). Han tyckte var jätteroligt att jag påsken just den skivan, och var glad att jag tyckte om den, för han var väldigt osäker på hur han skulle göra med den innan han bestämde sig för att spela in. Jo, han var trevlig Bo, kommer minnas vår lilla pratstund väl o länge.


Bilderna
Bilderna som jag visar här är alla från den kvällen (förutom den på mina presenterna som jag fick på dagen) och de följer nedan i kronologisk ordning. Konsertbilderna är rätt lika - vad jag vill visa er är ljussättningen som gjorde sitt under konserten, jag tyckte om den. Annars är det helheten av musiken de skapar tsm i bandet och så Bo Sundströms fina texter jag faller för och alltid har gjort!



Titta på bilderna och njut av mina två favoritlåtar

Bo Sundström & Frida Öhrn

Bo Kaspers Orkester
(Ville ni skulle lyssna på "morgonfågel", men den fanns inte på youtube)



Mycket Nöje!
jBild från min födelsedag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0