Underbar Förmiddags-Opera...

...medan ni väntar på mer ska dyka upp här ;)

Viorica Cortez sjunger

"Stride la vampa"

Hon håller en helt fantastisk linje i sången! Missa inte tillfället att höra  det bästa jag hört på väldigt länge. Opera i världsklass, åhh jag kan inte få nog!!!! Jag saknar sången en del när jag hör det här, klassiska sånglinjen i 2 år dagligen satte sina spår!  På gott!
OTROLIGT!!
Vill ha mer av henne!! Känns som om jag skulle kunna se hela den här uppsättning av Operan! Kan dock bli svårt den sattes ju inte upp i går så! Viorica är 70+ i dag, men fortfarande aktiv om jag kan läsa och räkna rätt!! :P
  • Klippet är från Operan "Trubaduren" Italiensk orginaltitel "Il Trovatore"
  • Kompositör  Giuseppe Verdi (1813-1901)
  • Filminspelning från 1975
__________________
Mycket Nöje!!
Kramar,
Miizeen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0