New Neue Nytt Neo!!

Hejj hej :D
Som sagt är jag rätt dålig på att uppdatera men jag kan säga så här,
mycket att det har hänt  sedan senast jag uppdaterade:
  • Vi har haft bojkott mot skolan. De har nu styrt upp undervisning med en åtgärdsplan som innebär att skrota vårt telebild-system helt och ersätta med lärare i klassrummet som flygs in från Malmö och Helsingborg. Vi börjar dessutom om från början för att fånga upp allt kunskapsbortfall som blivit p.g.a väldigt dålig struktur, kommunikation mellan lärare och dålig planering av skolan. De hjälpte att hota med att anmäla dem till YH-myndigheten, jag har själv varit drivande i det här och det är en av faktorerna till att jag inte synts till här, det har varit väldigt energikrävande bara att situationen sett ut som den gjorde. På måndag börjar vi en "Ny skola" kan man säga, SKÖNT!!
  • Något roligt - Björn och jag har köpt lägenhet !!! En lgnh som är så bra belägen och har närhet till allt att jag dör :P  Mig passar det perfekt även om det fortfarande är en bit in till stan. Vi har allt vi behöver där lgnh ligger > ICA, Vivo och massor med affärer till t.ex Systembolaget :P rakt över gatan. Bowlinghall, simhall, gym, bågskytte...bibliotek och t-bana också bara rakt över gatan. Så Nu blir det till att simma, plugga på bibliotek igen och spela lite bowling kanske ;) Vi Ser fram emot att flytta in där den 1 April 2011. Renovering kommer det också att bli men antagligen inte helt omgående. Å stambyts gör lägenheten under den här hösten och även där kommer vi vara aktiva med val och göra en del själva och i samband med stambytet. Vår Bostadsrätt har en Hyra på 1.900 Kr!!!
  • Ett nytt par bor nu i vårt inneboende rum. De jobbar på ett bageri och tar hem semlor o färskt bröd till oss när vi än vill = )
  • Kim och jag har tagit upp slutarbetet på min skiva, nu ska den bli helt klar, allt ska bli helt klart nu! Sen ska en demo lämnas in till begravningsbyråer i och runt området vi ska flytta till!!
  • Huma Nova rullar på och gruppträffar, terapi och möte på skolan. Vi slutar nu till våren det kommer både bli tomt och skönt! Mycket att tänka på och göra när jag har två utbildningar! Det har varit särskilt mycket nu när vi sprungit på visningar hela tiden också, men nu är det slut på det :D :D
  • Jag har sökt sommarjobb i Gamla stan! Håll tummarna verkade lovande men man vet ju aldrig!! Sökte i butiken som jag köpt alla Björnens o Tildas smycken!
  • O´Malley har äntligen fått sin 1 års-spruta hos vetrinären!!!
  • Jag har fixat hemförsäkring + massa andra försäkringar, flyttat elen och com hem till nya ställlet fr.o.m den 1 April 2011. Tänk att jag och Björnen köpt lägenhet tillsammans!!! Wiihoo, det känns fint det!! Älskar honom! Älskar det! Vi ska dock träffa en Jurist fram över som skriver avtal för vem som äger vad och så vidare om Bolån och allt vad det här innebär! Känns också ansvarsfullt, viktigt och smart att göra!!
  • Björn och jag har firat vår 2 årsdag och är nu inne på vårt 3:e år tillsammans!! 2 dgr efter vår 2 årsdag skrev vi kontrakt för vår nya lägenhet så man kan säga det blev en rätt maffig 2års-present förutom ett fint silverarmband som hänger på hans arm nu och min superfina märkespenna då!!Inte visste vi att en ännu större present väntade oss då inte. Mäklaren ringde oss på vår dag och ville vi skulle komma och kolla på lägenhet kvällen efter den. Vi var där och o la ett bud senare samma kväll (vi var ensamma om att lägga bud till säljaren) och han tog vårt bud(!!) och så skrev vi på dagen efter den, mitt på dagen

Nehepp ska bara ta det lite lugnt nu, äntligen kan jag slappna av lite igen - allt verkar styra upp sig, upp på motorvägen igen. Nu är det bara och styra och banka igång hög musik och känna vindfläktarna!! I have a Dream - å nu är jag en bit närmare drömmarnas land. Det är bra kämpat det här, bra kämpat...
Vi hörs!!
Kramar
Miizen

ps. Om en timme bär det dock in till stan igen för Huma Nova möte, så de blir inte så lång vilan :P men ändå en helt annan än hur jag kunnat vila mig samtidigt som allt annat hänt!!! Man kan liksom inte riktigt slappna av då, tror ni förstår :P ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0