Måndag Tisdag.

Starten.
Har varit i skolan och mått bra dessa 2 dagar. Det är inspirerande hittills men datorn och det riktigt praktiska börjar inte förren nästa vecka - då kommer DELL:en och Webbdesignkursen sätter väldigt praktiskt igång! =) Böcker använder inte vi och de kommer vi inte göra förren senare i utbildningen. Här är det istället precis samma tänk som på Huma Nova - Det enda sättet att lära sig är genom att praktisera de olika teorierna och tankarna kring dem, mycket! Våra välutbildade It-lärare föreläser om dessa teorier så att pennan bara ryker det när de pratar. Böcker är tråkiga - Lärarna är fantastiska! Senare kommer vi självklart komplettera med litteratur, självklart och absolut! Det är absolut en viktigt del det också! I går hann vi även med ett besök hos Björns bror igår samt ett besök hos min terapeut. Sen var jag trött och vaknade med ont i halsen men det gick helt otroligt nog över i dag på morgonen innan turen med Blanka. Första gången jag vaknade var det fruktansvärt - otroligt tacksam det är borta.

Dagen.
I dag i skolan har det handlat om projektledning och projekt överhuvudtaget vad som skiljer det från en linjeorganisation, hur man sköter ett projekt, bildar en projektgrupp, är en bra projektledare egenskaper och så vidare - Övningen vi senare gjorde var att bilda just en projektgrupp som fick diverse uppgifter, väldigt roligt faktiskt! Å ja, jag hade tur med gruppen, det var fullt ös!
Visste du till exempel att den ultimata projektgruppen
är 5-7 personer, inte mer inte mindre!

Jag skulle absolut kunna tänka mig ingå i en kreativ härlig projektgrupp!!
Å om allt går som tänkt kommer jag säkert få göra det i framtiden!! =)=)

Gårdagen.
I går var det mestadels Introduktion av varandra, kursplanen, praktiska detaljer och även om EC-ledning. Vi blev även bjudna på mat av skolan första dagen och var och åt allihopa tillsammans. Vi är 20 när vi är alla i klassen, men än så länge har inte klassen varit fullbordad. Alla fick även en pärm med Allt som är EC med schema plats för kommande tentor och schema för hela höstterminen fanns på plats - Väldigt seriöst och ordnat! Fint det.

Morgondagen.
I morgon fortsätter projektkunskaps-kursen 09.00-15.00!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0