lång lördagsfest.

fiesta, all night long.
Jag och vovve följde med till festen och det gick bara bra. Det blev en lååång, djup (diskussionsmässigt med värdparet) men trevlig hemmafest. Den var precis som hemmafester ska vara, älskar hemmafester =) Kul att få ansikten till dem Björnen arbetar med och berättar om då och då också. Nu vet jag mer om alla, verkligen. En lång fest var det iaf, som för oss började runt 17 och slutade 07 ungefär, då vi tog en taxi hem med vovvan i morgonljuset. Skönt att komma hem.... och idag har det självklart varit en ordentlig bakisdag på schemat. Jag hade en himla tur som lyckades undgå en allt för smärtsam bakfylla, första hälften var inge vidare men det gick över till efm, skönt, så då blev det pizza och film-mys.

Skola.
I morgon börjar jag äntligen börja EC-skolan, ska bli väldigt intressant.....väldigt intressant. Jag känner mig nervös för vilka som ska gå utbildningen och för att den verkligen ska passa mig. En helt annan värld ska och kommer att öppna sig - en värld långt bort från musiksalar och solosång med privatlektioner och noter - men ändå så nära det ligger rakt över gatan nämligen - å kanske är det närmre än vad jag tänker mig estetiskt sätt också. Det handlar ju fortfarande om att skapa och bygga upp och då faktiskt något som man åtminstone kan se och inte bara något som är och finns i stunden, rummet och energin så som sången. Sången, tonerna som bara försvinner så fort de är tagna av stämbanden och kroppen o allt arbete är som bortblåst när man har haft sin konsert och går inte att återuppleva på samma sätt någonsin igen. Materiella ting ex.vis en webbsida kan man däremot titta på om och om o om igen, uppleva, tycka och tänka till om, förändra, leva med i åratal - samma webbsida..... Mm... tiden leder vägen, en bra inställning och förhållning även när det gäller studier måste hos mig infinna sig. För just nu, här i kväll så vet jag ju fortfarande inte alls vad jag vill utbilda mig till - vad som är rätt eller vad som är fel, vilket stressar mig. Men efter veckans lektioner hoppas jag på att ha en helt annan känsla, inställning samt längtan då det gäller just studier. För för övrigt vet jag verkligen vad jag vill! <3

Kraaam
Miizen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0