Photoshop Exempel.

ORGINALBILD
på Björnen och hans syster

REDIGERAD I PHOTOSHOP
Kika in deras ansikten på bilden ovan noga och jämför med den nedan.
Ojämnheter och annat är borta!



MER REDIGERAD I PHOTOSHOP.
Här finns mycket skuggor runt om som både ljusar upp och mörkar ner,
och så har jag ändrat ögonfärgen på dem båda två och färgen i bilden får komma fram mer.




PHOTOSHOPTRÄNING
Det är roligt att leka med Photoshop även om jag inte är speciellt duktig! :P Men det finns ju inget annat sätt att lära sig än att hålla på och fixa och trixa. Om du är intresserad finns det Gratisversioner som du själv kan testa i 30 dagar. Tänk bara på att programmet tar stort utrymme och är rätt klurigt, men det finns väldigt bra instruktioner och videor på nätet så du kan lära dig mycket själv.


KURSER
Jag kommer längre fram gå en kurs som heter Lär dig fotografera digitalt där även Photoshop inkluderas i undervisningen. Det ser jag fram emot!! Men jag vet inte alls när det blir ännu, inte på ett tag. Men jag fortsätter och träna lite själv så länge hoppas jag iaf. Ska verkligen försöka iaf. Mycket roligare nu när jag fått till bloggen och kan lägga upp bilder som ni verkligen kan studera när de är så stora och tydliga. Det kommer mer bilder snart! ;)





Mycket Nöje
Miizen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0