Blanka.

Sällskap
Yep, nu har vi hund på prov också, en jättefin Munsterländer som heter Blanka :D Jag har just tagit min första promenad med henne, hon är stor och stark och hjälper mig bra framåt, kanon!!

Varför?
Jaa det kan man ju undra, hur vi blev med hund hipp som happ. Jag har ju velat ha hund Lääänge, längtat i fem år nu sedan jag var tvungen att lämna bort min. Jag har letat efter ngn man kan hjälpa här i Sthlm länge. Å nu har jag hittat en!! Vi hjälper en fotograf som inte har tid att ta hand om Blanka som mycket som han vill och önskar att han kunde. Hon är en skiljsmässohund, det är därför det har blivit så :P Blanka har varit med honom mkt i hans fotostudio men nu känner han att det inte funkar längre då han reser mkt i sitt jobb. Å hunden hela tiden får vara lite här och lite där, så nu bor hon här. Än så länge på prov eftersom vi har katt. Men det ser ljust ut... vi får ge de ngn vecka till en början så får vi se hur det går och känns sen.

6.

Vovven är lite äldre och har tydligen ngt problem med sin höft (som inte märks) men det är ändå bra för mig, då jag inte är helt okej. Men hon har fått mkt motion och är stark! Så verkligen inget som märks, hon får "dra" mig mer eller mindre när vi ska ut på lite längre promenader. Hoppas det kommer att funka att hon ger mig lite stöd. Bra då hon ska bantas och bra för mina fötter och min höft :)

Inte varje dag

Blanka kom till oss idag och han hade med sig Allt hon behövde, verkligen allt! Å för henne har vi inte gett en krona. Jag har dessutom lite hundgrejer, leksaker, koppel med mera hemma i källaren. Ska hem och rota fram det också :) Förhoppningsvis kommer det här att fungera utmärkt! Håller tummarna.

Inte Blanka.
Såhär ser rasen ut! :) Kommer bilder på Blanka senare, väntar på att få sådana nämligen!! :D


Kraaam
en Glad :D
Miiz


Kommentarer
Postat av: ester

vad kuuuuul med en vovve! du som längtat så :P håller tummarna för att det ska gå bra!

2010-05-14 @ 00:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0