stadsliv.

TÖAR
det är ju helt underbart att nu när snön smälter kunna åka in till sthlm citys underbara stråk omgivna med vatten och bara njuta. Vet precis varför jag bor i sthlm! Älskar det!! Den här vintern har dock varit såååå lång o sååå kall att man varken velat eller kunnat vara ute allt för länge. Affärerna som inte legat under tak i gallerior under vintern kan inte ha sålt bra alltså, stackarna. Men nu, ni skulle sett i går, folk är som galna när solen kommer fram igen.. nu ska allt bli nytt, gro på nytt igen, så även garderoben!!




HERRHERRHERR.
Som vanligt när jag går på stan tycker jag att herravdelningarna o kläderna där är mest intressanta. Nu vet jag ju dock att älsklingen har en sådan tid när han bara sparar pengar, bl.a inför sommaren(!!!) så nu blir det inga impulsköp till honom. Var sjukt nära dock! Vet ju att han gillar det och det går ju alltid o lämna tillbaka. Men jag lyckades låta bli. Men sen vet jag ju också att han inte har Ett enda par vårskor eftersom hans förra gått sönder in på sulan. Kan ju inte säga annat än att de är välanvända, men det går ju faktiskt inte ha dem längre, fult och kallt när de drar in i dem!! Så moi sökte vårskor till Björnen!! =) OCH jag hittade ett par grymt snygga vita dojjs i vitt, riktigt fräscha o sjukt snygga! d fanns 2 par varav Ett par i hans strl. Jag lotsade Björnen till mig efter han slutat jobbet och så provade han själv, och de passade!!, Och det ännu bättre, det var halva priset!!! weehee, märkesdojjs för halva!! Jag e f-n grym på att alltid hitta nedsatta märkessaker som är undangömda i ngn liten hörna. Så denna gången, inga impulsköp iaf, han var där, han var med, han blev glad!! Själv köpte jag ett vadderat kuvert för 10:- Gick och kollade lite på Åhléns City (mediaavdelningen, SÅklart!!) och så åt jag på tex-mex och var inne en liten sväng på H&M (jaa, jag vet, jag hamnade på Herr där också) men jag försökte verkligen hitta ngt Jag gillade, men icke!! Ville ha ett par nya mysbyxor, ett par SOC, så var på Stadium (där höll jag mig till damavd. Näästan heela tiden) men de är ju sååå dyra. Jag tänker Inte ge 3-400 Kr för dem, särskilt inte just nu...
när vi väl kom hem så blev det massa kli i halsen igen, för båda :/ Jag kunde inte somna förren sent, men till slut så. Var dock den värsta natten på länge, blev Otrivin och Bafucin. Men jag har svår att avgöra vad som är allergi och vad som är förkylning faktiskt, min bästa gissning är att det är en blandning. Hur jag kommit fram till det tänker jag inte gå inte närmre på. Det blir allergitabletter i efm för att testa, utesluta, förstå...mer. Sen om inte alltför länge har jag tid på en allergimottagning o de kommer ju göra ett stort test o då får jag veta exakt.

HELG.
Idag är det Fredag och det är vår officiella städdag så det blir det när Björnen är hemma igen, och storhandla. Det är helt tomt på mat här nu så jag hoppas verkligen att Carina kunde skrapa i hop en liten frukost i morse. Märkte allt för sent i går kväll att det var så pass illa faktiskt. Sen i morgon lördag ska jag gå o kolla på favvo-Ester när hon spelar i Klara kyrka kl:18. Hon är violinist och ska spela med en stråkorkester från KMH där. Det fick jag veta i går. Så ska vi fika lite och kanske ta en öl efter spelningen, Mycket trevligt!! Om jag kan... hoppas verkligen att jag mår lite bättre i morgon och slipper det här eviga kittlandet, annars blir det ingen öl!! :P

VOICE.

Nu ska jag se klart på morgonens The Voice!! och äta frulle :)

KRAAM
Miizen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0