sábado.

...på fredagskvällen blev vi sent uppe. Jag somnade precis innan carina gick upp för att gå till jobbet, björn satt och spelade poker när jag somnat så han pratade lite mer henne innan han la sig. Lördagen började inte allt för sent trots vi la oss så sent. Berodde mest på att  Björnen vaknade av att han hostade och snörvlade... inte bra, förkyld. Vi var uppe ett tag men la oss igen för första gången vi vaknade var alldeles för tidigt för att gå upp och stanna upp en lördagsmorgon med en förkyld Björn. Nästa gång vi vaknade så åt vi brunch, kycklingsallad prata lite och sen så övertalade jag Björnen att följa med ut och lufta pälsen i vårsolen som man ser så sällan. Vi gick sakta, tog med kisse också, gick inte så långt...det var skönt, tyckte faktiskt han också. Det enda han klagade över var en stickande tröjan jag sa han kunde ha för att han frös (jag sa inte att d var bra att bara ha linne under den dock). Annars var det en mysig tur, tror kisse gillade den också, han låg i sin väska och stack ut huvudet i bland och kollade läget. Bussen körde förbi jättenära oss när vi gick på trottaren, men Mallan är verkligen inte känslig för sådant, väldigt skönt. Tror det är bra att han är med ut lite i bland :)


Låg på soffan och pratade sen, försökte fixa så vi kunde se en film från Carinas hårddisk, gick sådär. Jag kollade Shulmans Show och timmarna vandrade... glömde visst ngt... mm, äta. Men vi hade ju en plan för mat iaf så den satte vi i gån när vi kommit på att vi glömt den :P Vår plan var att baka pizzadeg och verkligen göra en helt egen pizza. And we did! Enkelt o gott!.. under tiden vi gjorde det så ringde en vän, en gitarrist, en tredje sådan jag känner. Han satt själv på t-centralen och hade tråkigt för att han väntade på någon, så ja, vi bjöd in honom! Å sen, precis när pizzan var klar som kom Carina från jobbet. Så vi åt alla tre tillsammans, trevligt! :) Hon berättade lite om sin dag! Sen gjorde vi i ordning oss lite inför besöket. Hittade en kjol jag skulle pröva, men den var fin så jag behöll den och satte på mig ett par strumpbyxor till.

När han väl var här så snacka vi gamla minnen, musik och så spelade han och jag sjöng (eller båda sjöng)! Härligt!! Sen var han tvungen att rusa, men han har sin gitarr här så han kommer att komma tillbaka snart igen! :) Vi fortsatte kvällen med att bara slöa framför tv:n med ett glas vitt och kom i säng relativt tidigt skulle gissa att klockan inte slagit tolv faktiskt. Björn somnade tidigt, hans kropp behövde nog det. Jag kollade på nästan en hel film inne i sängen innan mina ögonlock helt enkelt inte kunde vara öpnna längre. Så de blev en skön sömn.. i dag var vi uppe 09 samt 09.30. Kollar film med öppet fönster just nu, ätit resterna av pizzan o har det bara mysigt :)

Önskar en mysig söndag
KRAAM
Miizen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0