Resten - förresten.

En miljon eller två.
hehe, jaaa... funderar över framtiden, studier och jobb. Svårt och veta vad man vill i en djungel av val, uschaa. Men har väl iaf lite tankar. Fast jag vet vad jag vill - jag vill vinna på Lotto eller Triss! Fast för att göra det så innebär väl det att man måste spela en del? Annars lär de ju inte bli några större vinster :P Ja man kanske skulle börja köpa en av dem var i veckan, ELLER?? - kanske är min lilla pin jag har på jackan sann?? där står det, "Plötsligt händer det aldrig" hehe lite ironisk pessimism i vardagen mår vi alla braaa av. Men, kanske skulle jag ge det en chans ändå? Kanske gå med i postkodslotteriet också, eller näe, ska inte överdriva :P



Staten blir svinigt rik - inte du  och jag.
Anledning jag inte är med är att jag stör mig på alla de pengar som STATEN tjänar och RUINERAR väldigt många spelare på. Ska man verkligen stötta spelsystemet när det fasktiskt finns de som har heltidsjobb för att hjälpa människor komma ur sina spelmissbruk? Dessutom är ju hela systemet så orättvist och orättvisor är ju värre än det mesta, det gillar jag inte!! Så, a, antagligen kommer jag spela lika lite som jag alltid gjort = inget. Pessimistisk eller löjligt.. inte vet jag, Du får avgöra. Om jag mot förmodan ngn gång skulle vinna miljoner på ngt sätt så lovar jag att dela med mig till nära och kära, men framförallt hjälpa barnhem och andra utsatta grupper att få en bättre tillvaro och livssituation, utan minsta lilla vink...kanske bygga en skola, eller flera, i u-länder världen över.


Utdrag från hemsidan "Hoppets Stjärna" driver


Utbildning - vägen ur fattigdom

• Flera av våra förskolor behöver byggas ut eller rustas upp.
• På några platser behöver helt nya skolor byggas. Just nu bygger vi t.ex. en ny förskola på Trinidad.
• Lärarhandledningar och pedagogiska skolmaterial. Vi har ett fantastiskt fint förskolematerial som just nu används i Ghana och Kenya. Vi vill ha möjlighet att anpassa materialet till varje lands behov.
• Skoluniformer
• Välutbildad personal
För 24 € kan du skapa möjlighet för ytterligare ett barn som står utanför vårt fadderprogram att börja på någon av våra förskolor.

---------------------------------------
Hjälp oss ge handikappade i Colombia ett ”nytt” liv

Dagligen skadas eller lemlästas barn i Colombia av minor, utlagda i terrängen som ett resultat av det pågående inbördeskriget. För ett fattigt barn i Colombia är en avsliten arm med största sannolikhet början till ett liv i misär. 
Tillsammans med vår samarbetspartner CIREC kan vi hjälpa de barn som drabbas. En protes är det första steget till ett "normalt" liv. Men barnen behöver också hjälp att acceptera och hantera sitt handikapp. 
Var med i arbetet du också, det ger garanterat resultat!



Dagens runda.
I dag åt vi resterna av den goda tacos som vi gjorde i går, nice! Sedan blev det en nattmacka innan sängen. Å som planerat pluggade vi de vi behövde för dagen, Björn har skrivit och lämnat in sin uppgift, själv kollade jag igenom massa adresser som jag ska försöka lära mig. Sedan såg vi på Mästarnas mästare, jag såg Dating in the dark när Björnen somnat. Å nu sitter jag här... ska försöka gå o sova nu jag också... strax :P

KRAAM
Miizen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0