Kattsim o Tacos.

Heloo!!
Dagen i dag har varit Soolig de e nice!
Längtar dock helt klart efter strååååålande HET värme och havet!! Älskar att blir dränkt i saltvattnet och sen bara känna hur solen torkar en och färgar huden så där läckert brun. Då framförallt ansiktet, ååå det är skönt!!
L Ä N G T A R!!
Jag är nästan helt av med min förkylning nu också.. tror jag. hehe. Var inte helt bra i dag när jag vaknade dock :/ men, men snart så är den nog borta!!

Entré
När Björnen kom hem i dag hade jag diskat upp ALL disk och börjat med att tina köttfärsen till vår tacos mumma. Medan jag stekte köttet o fixade sallad och alla andra tillbehören så sorterade Björnen vårt papperskaos vi skapat på bordet i köket o under bordet i tv-rummet. Satte allt i vår pärm som är så fint uppdelade med betalda/obetalda/gemensamt och så ditt och mitt- flik också så klart. Vi båda ÄLSKAR ordning på papperna, blev så fint .
(ska köpa en sån här tror jag,
uppiggande!!)
Ååå sen var det supertacos till Oss!! Mmmmmm...
(för lite omväxlings skull blev Santa Maria ersatt av kära Old El Paso. Men min favorit efter dagens provsmak blir lätt, Santa Maria!!)


Fixa kammen katten.
Björn dammsög sedan medan jag pratade med faster och far. Han kommer på fredag och övernattar här efter hans besök på den årliga byggmässan i Älvsjö. När den där timmen  i telfn gått så var det baddax, för Kisse. Hehe Mallan kom på efter halva badet att han inte gillade o bada, egentligen. Fast han jämt ska vara med och doppa hela huvudet under kranen i badrummet och tassarna också, en i taget å jämt ska han ner i badkaret efter vi badat och bli lite blöt o sen gå på lådan, CLEVER. Han var i badet och rullade runt i dag så de blev ett lite impulsivt bad för hans del. Hade inte tänkt bada honom i dag men det passade så bra så d blev så iaf.
Han var sådär glad på mig efter badet, fast nu har han mjuknat upp igen :P hehe. Vi torka honom med handduk och så kammade vi honom lite som en hjälp på traven hehe. evigt slickande, trav på hjälpen:P han gillade bli ompysslad av både husse o matte efteråt så så illa var det kanske inte ändå, ELLER? :) Mallan då... upp med hakan!!

Titta film- bad.
Vi tog själva ett bad efter han var färdigtorkad. Tittade på  Lejonkungen 3 - Hakuna Matata i badet. Tänkte först stänga av den o byta film, men de blev inte så, orka när man e blöt + att den faktiskt frambringade en hel del nostalgiska minnen, och helt klart en del leenden och skratt.
(Var en av mammas absoluta favoritlåtar faktiskt och film (ettan alltså). Låten är glaad, har ett bra budskap. Å första filmen i serien är vacker, så det förstår jag verkligen!)

Sista versen.
Avsluta kvällen med en tallrik fil efter ett lååångt bad och ett försök att se på Mästarnas mästaresvtplay innan de var sovdags för en trött Björn. Såg dock att jag kollat fel på dag, det är först i morgon det sänds och finns på play-funktionen. Jaja, då har vi något att se fram emot till i morgon kväll!! SVT1 kl 20.00 :) :)
(Programledaren för Mästarnas Mästare, duktig!!)
Björnen somnade efter vi i stället för MM kollat upp hans inloggningsuppgifter till hans numer påbörjade studier (han tyckte inte alls de var lika kul och blev BUMS jättetrött! ;)). Studierna började officiellt i dag måndag. Björnen har ju dock läst så att han redan ligger ett kapitel före (minst) i Matematik B -kursen. Sköönt eftersom första inlämningen är redan nu på fredag!! Han ska skriva den uppgiften i morgon tror jag han sa. Gäller nog o ligga lite före minsann:) Själv blev jag så inspirerad att jag senare själv skapade en användare å loggade in på Komvux Stockholm och sökte spanskan jag saknar för att kunna läsa Spanska på högskola. De blev en 20 veckors kurs fr.o.m 31 maj - 17 Okt - Jag tänkte så jag kan göra det samtidigt som jag gör annat utan att stressa! Känns jättekul att ta tag i att få den behörighet jag behöver för vidare studier!! Det hjälper nog till bra att jag läste vid Alicantes Universitet under sommaren 2007, avslutade ju annars steg 2, 2002, ett tag sen hehe men jag bodde i Spanien några månader 2003 också. Å mellan 2003-2007 har jag lyssnat på Spanska uppgifter från steg 3 jag kopierat in i min spellista, klurigt va? så kommer jag inte undan det, vilket jag heller inte vill klart =) Ska bli så kul att ta upp Spanskan igen. Weehee!! Love It!
(Det är steg 3 som gäller)

Nu gäller sömn!! ;)
KRAAM
Miizeen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0