fredag, lördag, söndag...

Inledningen på allt mys.
jaha, en helg till gången. Varit en bra o mysig helg, låång känns det som, så skööönt o ha min favorit hemma länge :) mys mys! På fredagseftermiddagen när Björnen slutat (han slutade tidigt) så tog vi ett härligt bad. Sen så gjorde vi mat och jag diskade. Lättlagad mat, två STORA potatisar, in i ugnen, en timme... yammi yammi. Åt dem med skagenröra och köttbullar och bea. Alltså samma tillbehör som torsdagens, fast gjort på nytt. Sen blev de 2 tappra, som kommit hem efter en lång arbetsvecka väääldigt trötta. Björn somnade efter maten och vaknade inte igen förren jag la mig ngn gång vid 03-snåret. Jag hade kollat tv och druckit öl så var lite lullig när jag kom o skulle lägga mig :) Råkade visst väcka honom ordentligt med mitt fylleprat hah. För när jag deckade efter att ha legat och pratat med Björnen ett tag, så kunde han så klart inte somna om... så då klev han upp och kollade tv och drack ölen som var kvar. Han hade tydligen gått o lagt sig runt 06. Tänkte han var konstigt trött på lördagsmorgonen för att ha lagt sig 21. han ville liksom inte vakna vid 10. hhaha. Kul att vi dricker öl tillsammans en fredagskväll framför tv:n och inte gör det i skift. Ironiskt.
'


Soldag.
på lördagsförmiddagen (för oss) så åt vi frukost tillsammans med öppet fönster och solen lyste in och värmde mig på ryggen. Katten låg i fönstret och mådde bra av värmen. Efter det så gjorde vi oss vårfina för att fira plusgraderna. Skinnjackor och vårskor och kjol blev det för mig, och så bar det i väg för att handla inför lunchen som vi sagt skulle bli Kycklingsallad! Systemet skulle klart besökas också. Det gick enligt planerna och så gick vi in i SKHLM the capital of shopping-byggnaden ett tag och besökte delar av byggnaden vi aldrig varit i förr. De är många våningar å tro mig, de har verkligen allt i de där huset, otroligt.
Vi blev efter en lång promenad där inne bland alla affärer lite småhungriga, så då återvände vi hem för mat.  Sagt och gjort, kycklingsalladen stod en eller två timmar senare på bordet tillsammans med ett glas vitt! mums, de blev gott!
Sen blev det en rom o cola vid tv:n och lite öl tsm med syskonen i kollektivet. Björnen och jag kände att vi ville hitta på ngt mer. Vi drog i gång musiken och drack någon öl till å 01 satt vi på t-banan på väg in mot stan, omklädd och sminkad för en natt på stan. Först gick vi på 04-stället och jazzklubben fashing belägen i närheten av T-centralen (kungsgatan). De var 20 årsgräns där och FY det märktes, vi klarade en öl var  innan vi stod utanför stället igen.
Nästa ställe blev vårt trogna LAB, stureplans-stället som inte alls är välbesökt av "stureplansfolk" utan ist är bottenskrapet av fler olika partyvärldar. Alla möjliga människor är välkomna, och där är minsann ingen dresscode lr nåt annat fjant och åldrarna är allt från de som skulle kunna vara ens egen morsa till 22-23 åringar. Skulle gissa på att medelåldern där är 30 år kanske, mkt skönt att kunna vara på stureplan och vara sig själv.
Vi hade jättetrevligt under småtimmarna. Å från ingenstans står min gamla klasskompis från första året i ettan på Kulturama framför mig, Han, och hans date! haha, ja där fick vi sällskap också. Vi dansade och tog sedan gemensamt en Top Cab-taxi (den råkade faktiskt bara stå utanför, en snäll skåning körde oss för ett schysst pris) hem till oss och var hemma lite innan 06. Mellan 06-07.30 blev de lite till och dricka god pastasallad till nattkribb, och mkt prat. Särskilt om taxijobbet för den ena snubben var taxivärd, och jobbade i växeln, han röstade för att om jag skulle jobba med taxi så skulle jag köra för Taxi Sthlm. Han predikade om allt mellan himmel och jord som skulle vara till min fördel om jag valde att jobba för dem. Vissa grejer han sa fastnade verkligen och jag ska absolut överväga mitt val. Lönen är ju t.ex en faktor som gör att man får tänka en gång eller två. Lite av de han tog upp tåls att undersökas mer ordentligt.

Dagen
... ja vi kom ju in på söndagen ngnstans under den förra avdelningen jag skrev om heh. Vakna vid 13 i dag, klev upp beställde pizza och såg en film i sällskap av nattsällskapet. Å klockan hann bli 18 innan de gick i dag. Resten av söndagen har vi bara legat och pratat och haft så mysigt, älskar Björnfamnen. Till slut så gjorde vi ett ryck och städade upp festen, tomburkarna, tomglasen, tallrikarna, popcornen, dricksglasen, pizzakartongerna... haha. stackars Carina har vädrat här, man känner ju inte hur det luktar när det är en själv (bl.a) som luktar dagen efter. Alkohol is the shit! ELLER?? Ja vi slapp ju de sämre varianterna av baksmälla båda två, trots en lång natt. Väldigt skönt, Haha, å kul hade vi iaf OCH Number one:s pizzor på pizzaonlline.se är väldigt delikata.
De gjorde min dag i dag!! =) Nu är det ett avsnitt till av Skavlan innan min helg är över ;) Björnen sover för längeeesen vilket tur väl är eftersom han ska åka tidigt i morgon och jobba på tak igen. Dags att fortsätta där fredagen slutade för hans del. För min del också. Back to reality.

Kul du läser =)
KRAAM
Miizen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0