en dag i rusning.

öl-värk i händerna.

efter en dag med mkt stimuli - lite fel-åkning med bussar ca en timme (vilket betydde att jag kunde vila mina värkande fötter och se mig omkring i Stockholm, mycket man inte har sett! Det är fint i Sthlm! Sen såg jag min drömklocka på en tjej och fick svar på märket och så träffade lite andra strangers under min restimme) besök på smärtklinik, djuraffär, videobutik o restaurang/uteservering så hann jag dricka knappt en öl väl hemma. Se Så ska det låta och början på ngt annat, innan jag totaldeckade när Björn skulle massera mig lite, haha. Stackars Björnen kul kväll :P
Jag hade sovit 6h när jag vaknade igen, dvs det var morgon 06 eller ngt sådant. Björnen fortfarande vaken men ska precis lägga sig. haha, ja så kan man ju också göra. Har försökt somna om nu på morgonen men det går inte för att jag har värk i vänster höft, knä och fot och dessutom värker händerna nu (det är den lilla alkoholen jag hann få i mig igår som "sitter" i händerna nu). Typiskt.

Hjälp.

Tungt att skriva är det, men Allt gör ont nu så spela roll...men hur som, jag glömde ju berätta att smärtläkaren skrev ut medicin också som jag ska ta varje dag, den ska göra  så att jag få mindre ont och kan sova bättre!! :D :D Det är dock så att men kan bli väldigt dåsig av den och det är därav jag inte kan exempelvis (som jag hade tänkt innan) jobba med att köra taxi extra timmar. Blir då trafikfarlig så klart å det vill jag absolut inte vara. Men som min kusin sa, du kan säkert hitta ett annat socialt jobb, å absolut. Det är min nya plan, vad exakt det vet jag inte ännu, men ngt ska jag nog kunna styra upp. Jag vet iaf att jag vill arbeta med människor, friska (med det menar jag inte med sjukdomar som depression eller liknande) och glada och sunda människor, med en bra inställning till livet och som har viljan att se det positiva i saker som sker som man inte kan rå över. Och inte gräver ner sig, klagar och tycker synd om sig själva. Å vad det Inte hjälper att tycka synd om sig själv (!!!) eller om någon annan, djur som människa. Det göra bara att man själv och de runt omkring mår Sämre och blir mer Nere. Sen förstår jag att det är svårt om man inte vet hur man ska göra för att tänka annorlunda, jag säger såhär - Se det som inte hände som kunde ha hänt dig och varit 1000 ggr värre. Se vad du har, se vad du kan ge andra för att själv må bättre, se vart du bor, vad du har för förutsättningar, vilken hjälp du kan få, å allt du faktiskt Kan göra. Så, snälla försök! Inget tycka synd om...
Å det är inte lika med att inte kunna tycka att det är sorgligt att saker och ting händer eller att känna med någon, missförstå mig inte. Det är inte samma sak, inte. Om man känner med ngn eller tycker saker är sorgligt är det en tillfällig känsla man får/har och kan gå ifrån. Om man däremot jämt tycker synd om sig själv eller någon annan så tynger det en själv mycket och de runt omkring. och att leva så, det blir rent av egoistiskt, då det kan skada andra emotionellt och djupt. Så missförstå mig inte... men såhär tänker och tycker jag.

Fibromyalgi

Nu gör det för ont, måste sluta men
Du kan läsa om sjukdomen om du klickar på "Fibromyalgi" under Länkar >>>>



Kraam och God morgon!
Från en Miiz
med ihållande värk, aj aj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0