Tråkigt.

Novellen
Vill åka till Öland NU i det fina vädret, men har ingen att åka med :( Alla jobbar  eller semestrar utomlands eller på annat håll just nu. Jag skulle kunna tänka mig vara i stugan några dagar själv och skriva och bara ta det lugnt. Kunna vara ute på baksidan, bara jag tog mig dit eller någon tog mig dit. Syster sa att när pappa ska vara där igen ska det vara fullt hus igen, då han har bjudit många dit. Åh nej, inte fullt hus känner jag, toan upptagen, tvingad till att vara social, vänlig och medgörlig till allt. Det orkar jag inte, vill vara där bara jag och någon/ra jag tycker om och softa, inga regler inga måsten, inga utflykter. Bara skriva, vara, bada i havet, grilla, mysa, sena kvällar och återigen författarskap. Vill få ro och fortsätta att skriva på min påbörjade novell, ro och harmoni, ett harmonisk ställe att vara på och det är stugan på Öland. Det är den...jag vill dit, nu!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

kikar in :)

2010-07-19 @ 14:20:54
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0