Ohh Noo, han föll ut!!

Jaa, idag var fönstret öppet i vardagsrummet, sent på kvällen när Björnen redan lagt sig. O´Malley hoppade som vanligt upp o satte sig för att kolla ut, se om några fåglar skulle anfalla honom (de har ungar i trädet utanför och är lite stöddiga med honom ibland. Flyger jäääteenära och sånt) typ. Han satt hur som där så lugnt och stillsamt och då, från ingenstans. Boom! Så blev det tvärdrag, balkongdörren och fönstret  i köket stod också öppna. Jag brukar alltid sätta vår lilla uppblåsbara pall upp i fönstret så det inte kan bli tvärdrag och fönstret kan blåsa igen på honom, men i kväll var det ju så lugnt och stilla så jag tyckte inte det behövdes - Tjii fick jag och 1,2,3 föll han ner. Jag såg att ngt rörde sig snabbt utanför (var inte helt hundra på att han suttit där först och övervägde om det var en kanin eller ngt) letade lite till i lägenheten för att någon minut senare kika ut igen, jo han var där ute... borta vid trädet. Jag skyndade mig ut, väckte Björnen som halvsov p.g.a sin hosta och sa att jag gick ut o berättade vad som hänt. När jag kom ut hade han klättrat upp i trädet, och efter ha stått där ett tag så märkte jag hm, morrar han? Vad konstigt han morrar isf?? Känner inte igen de ljudet alls? Kollar upp igen, och i trädet brevid så sitter en svart långhårig katt och morrar på Mallan som alltså sitter i de trädet som är väldigt nära men ändå mittemot.. Ohh Nooo. Å O´Malley Är ingen duktig klättrare, han mjaumaade o ville ner när jag stod där, men han visste inte hur han skulle komma ner.... Jag ropade o ropade och han försökte med tassarna o kroppen neråt men vågade inte...Björnen ropade från fönstret och undrade hur det gick, jaa... - Inte så bra. Det slutade med att Björnen kom ner med gympadojor på och klättrade upp med hjälp av mig och en trädgårdsstol vi hittade ute. Det var ett högt träd utmed cykelgången.. Men ner kom han till slut...å så bar jag in honom. Han ville INTE hoppa ner från famnen på vägen in, Han e ju för söt... Å Gissa vad det första han gjorde när han kom in var??haha näe, han gick direkt till hans lilla toalett och bajsade stackarn..:(  Inte kul o behöva hoppa ner från så hög höjd oförberett och sen behöva fly en annan katt upp i ett träd och sen inte kunna ta sig ner för man är en klumpig och bortskämd liten innekatt som inte klättrar i träd annars. Iaf inte i så höga och otäcka träd...
ungefär såhär duktig är Mallan på att klättra i träd. Stackarn halkade till
både en och två gånger där uppe. Tur att jag har en trädklättrande
Björn hemma då som kan rädda Mallan när han e i fara, eller rädda mig i fara =)
I Looove Him <3
HERO BEAR

Natti natti eller morning morning;)
hur ni vill
Puss kram
Miizen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0