Varför



En helt ny dag

morgonen och förmiddagen spenderade jag framför "The Voice" och i duschen. Sov jättedåligt i natt... jobbigt, drömde att en av katterna hemma sköts av någon på vår gata. Konstig dröm. Ändå skönt när man vaknar så hör man ett jättehögt "knarr knarr knarr knarr knarr" de e katten som ligger och spinner typ i ens ögonhåla, helt otroligt vad han är kelig på mornarna. Han tvingar, puffar och buffar på ens arm så den ska komma runt omkring honom. Kör upp nosen rakt i handflatan, ja, en riktig liten puffare är han. Skönt han var där i morse iaf och inte skjuten, usch vilken dröm.... Björnen har han lärt sig att det inte är ngn mening buffas på för han knuffar ändå bara bort honom, ja, i sömnen då. hehe. I natt höll Björnen på att lägga sig på O´Malleys lilla huvud för han hade tryckt det mot Björnens rygg. Alltså han låg med rumpan uppe på kudden och sen neråt med huvudet med sin lilla nos tryckt så nära ryggen som möjligt, o med tassarna rakt upp i luften. Fullständig tillit liksom... Å Björnen som rör mycket på sig ville rulla över på andra sidan, men jag höll en hand lite lätt så han inte kunde de. Låg o kollade på dem hur de låg, så plötsligt säger Björnen, - Men Puffa inte på mig!! haha så söt... han ville ju bara rulla åt mitt håll, så höll jag emot... haha, Stackarn.... men O´M flytta sig när de blev för mkt "stök" kring honom så de där löste sig sen :)

Mys-fika <3

Efter en varm dusch så begav vi oss mot Gärdet där Anders bor. Han ringde två gånger under resan till honom och frågade om wienerbröd gick bra och sa att han hade ju ingen mjölk till kaffet :) Å en gång till för att kolla han satte på kaffet så det kunde vara fräscht. Jaa, jag säger ju det att han bryr sig verkligen :) å jag med. Han fick en stooor kram när vi väl var framme, sen satt vi där och pratade i 2h... sköönt. Både Björn och jag fick prata, han ville ju höra allt om flytt om jul & nyår, om roligt och om mindre roligt som hunnit hända sedan sist. Tycker verkligen om Anders och där i från gick vi både jag och Björnen med ett leende på läpparna =) Väldigt skönt.

Hemma

Klockan hann bli närmre fyra innan vi var hemma igen. Då lagade vi hemlagad mat, potatismos med kötbullar och till den hemgjord gräddsås och råröda lingon det blev jättegott, mums! ; ) Sen har vi kollat på Wallander "Cellisten".... mys mys :) men jag börjar bli riktigt trött nu, haft lite ont i kroppen i natt och under dagen och sovit dåligt också, mkt därför. Sen beror nog värken i natt lite på att vi tog ett glas vin i går. Å när jag dricker mindre eller rent av små mängder alkohol, då blir det konstigt nog mer påtagligt? ? ? F--n,  j-vla kropp, i bland blir man ju trött alltså. Å värk det tröttar, galet mycket...men försöker hålla modet uppe så bra det går.

Opera

Det finns omöjligt plats för alla Operastudenter att få tjänster i Sveriges få operahus när de läst sina tre år. Fast anställda operasångare i dag i Sverige finns det ca 22 stycken av. Göteborg och Stockholm är de största operahusen, men det finns även i Malmö, och så Norrlandsoperan i Umeå. VARFÖR ska det vara så? Tänk så många som satsar hela sin själ på sången som står utan jobb sen... Jag Önskar verkligen att situationen Inte såg ut som den gör idag, för då hade jag satsat. Om de varit att utbilda sig och sen vara ganska säker på att få jobb... men nu är det inget yrke att förlita sig på alls, inte ALLS..! Därmed inte sagt jag ska sluta helt, absolut inte. Men det kommer inte vara min huvudsysselsättning (har jag väl aldrig tänkt riktigt, men det hade varit kul om den valmöjligheten ens funnits). Det är dock jättekul att få jobba med sången i sommar också, ja, iaf förhoppningsvis, inte fått ett 100% svar på de där ännu men med stor sannolikhet sjunger jag på strandbaren även sommaren 2010 =) =)

PUSS för en bra framtid!! <3
Hoppas att Vi ses snart alla =)

KRAAM
Miizen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0