Dagarna

Första dagen i veckan



Ja i dag är det tisdag det är ju inte första dagen. Hur som vi kom i lördags, då var det bastubad och lite film, i söndags var det middagsbjudning och så rensa jag lite på pappas dator. I måndags var det besiktning av bilen i stan och så åkte vi och solade efter det i stan. Jag hittade ett gammalt överblivet Hälsostudion- 10-kort så de använde vi! Skönt med en stunds värme när höften är besvärlig. Tråkigt det här med min höft, sover dåligt har svårt och somna och somna om, om jag vaknar. Det är som tur så inte varje natt dock. Men de dagarna det är så kan inte göra normala saker som att bära saker upp eller ner för en trappa utan att riskera att de säger "klick" o så kan jag inte ens sitta, eller vrida mig i soffan/sängen som jag vill utan att det smärtar. Så tråkigt de där, j-vla höft. Åka snowboard, om jag nu ska hälsa på Matilda, vet jag inte hur det ska gå, suck, vi får väl vara stilla mer än åka, billigt per timme det......Fast o andra sidan kanske hon jobbar så mkt att vi inte hinner åka ngt. Vad vet jag ;-P

Studio på plats i morgon rullar vi...



Hämtade Mr Petersson i efm efter hans jobb, och i går efter bilbesiktningen så var vi hemma hos honom o hämtade hans dator, mic, stativ, keyboard ja hela studion! Å nu är den uppmonterad här hemma i källaren, vilket betyder att vi är i gång, ja iaf med planeringen inför kommande veckoslut. Vi har hunnit lyssna på de låtar vi ska redigera i kväll o diskuterat hur vi ska gå till väga o hur mkt tid/timmar vi kommer att behöva.
Så nu när han har åkt så sitter jag och kollar, tänker och laddar inför morgondagens inspelning! Yep jag laddar mentalt för det mycket, började redan för några veckor sen. Inte alltid medvetet, men jag bär vad som komma skall med mig, heela tiden - tillfället, koncentrationen, känsloflödena- där jag ger alla känslor jag har, alla inlevelse allt jag kan, de ska ju spelas in! Finnas där länge och jag själv ska lyssna på det och kunna njuta av hans musik, och min sång.

"Om det så är det sista jag gör.."
Det ser ut som att det blir hemfärd till Sthlm i början på nästa vecka. Måndagen verkar bli hemresedagen. Väl hemma kommer Björn börja jobba igen och jag ska plugga intensivt innan min uppskrivning måndagen där på! Tänkte att de kunde bli mycket här nere för att kunna koncentrera sig jäätebra, o jag hade rätt. Men jag SKA kolla på internet-plugget här!! Det ska jag!! Om det så är det sista jag gör.... la la la la... ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0