..med linjal och penna...



Tickelitack, tick tack tack tack tickeli tack.


Låg och vred på mig hela natten, björnen somnade på en sida så gott och lill-kissen på andra. mm, Lite utrymme för moi, trots en stooor säng??  svar: jaa.. Jag lovade mig själv att inte kolla på klockan även om jag låg vaken, för att inte göra saken värre, ni vet hur det är. Man kan än mindre somna när man sett vad klockan är.... när de börja kännas väldigt länge och jag varit uppe på toan kund ejag inte låta bli.... 04.25. Ahhhrrr.. panik. Lyckades inte somna utan att vakna förren 05-snåret och skulle upp 07, ögonlocken bara hängde, INTE bra. Nej inte bra, sen var de en himla trafik på vägen dit, morgon- fu--ing- rusning....blö, stressad var jag alltså redan när jag kom fram, underbara morgonstund. De var dessutom helt grå-mjölkvitt, fy vad Fuuult sånt väder är, verkligen fult.

kändes såhär typ,fast d inte var riktigt så :P

Å mjölken utanför betongblocken här var inte såhär fin som la globee

120
Väl på plats så loggar man in med sitt personnr och läser lite om hur de ska gå till. sen när man tycker man är klar med det så trycker man start. Denna gång var det 20 frågor som skulle besvaras, å så kommer tiden man har på sig upp 120 min. SHIT, vad länge, ska jag sitta här så länge? för 20 frågor? Yep. Linjal, penna, miniräknare, kladdpapper och kartbok fick jag också.... jag läste frågor, mätte, adderade, dividerade, multiplicerade ... tyckte jag var noggrann men antingen så underskattar jag proven, överskattar jag min förmåga och med det skulle jag isf underskatta pluggtiden hemma, vilket jag inte tycker att jag gör, men jag vet inte tydligen? : / : (.. för jag missade med några poäng igen, jag förstår inte, Inte! förstår jag. Men räkna är ju inte detsamma som att läsa ren teori klart, särskilt så tycker inte min hjärna det, den gillar inte räkna alls. mm, j-vla mätande med linjal på kurviga vägar åhh, de är nog de svåraste egentligen, att få till exakta avstånden på stadskartor som är små och har massa vägar, mät mät, jaa är de 300 m, eller? 500? 450? och så plus de jag ska köra på motorvägen sen, i den hastigheten, dela, lägga till. VIRRA tilll....  f-n.... såå, hur som, nu har jag tagit mig, just d, Ingenstans. Wiihii.... inte mkt att göra, får öva mer och satsa på att göra om detta i mars också då..... Om jag har tur kanske jag är klar i JUNI :D (iroonii) :P (Kuuul va) SUCK. HUR SVÅRT KAN DET VARA DÅ!! DooH!
g

Another giiirl.


Hittade det här på en tjejs blogg, från Ö-vik var hon visst.  Sökte bara på kartprov eller nåt sånt o så kom hennes blogg som handlade om just det upp, hon har redan tagit sitt taxileg. Såå Jag backade i bloggen en bit och hittade det här:
"Provdagen inleddes med kartläsningsprov (kartdelen, kartprovet) som man hade 2 timmar på sig att slutföra. Det var riktigt svårt. Det känns inte direkt säkert att mäta med en linjal efter småvägar på en karta när man i vissa fall kan använda sig av tabell och liknande. Man vet bara inte när. Poänggränsen för godkänt var 11, och maxpoäng var 16. Jag klickade på "avsluta prov" och höll andan i 2 sekunder tills resultatet stod på skärmen. 12 poäng! Godkänd! Så grymt skönt. En perfekt start på provdagen!"

"...Dagen resulterade alltså i att jag klarade två prov av tre. Jag vet inte riktigt hur jag ska känna. Jag sa innan att om jag klarade två prov och misslyckades med kartprovet så skulle jag ändå vara nöjd, eftersom jag hört att det ska vara svårt. Nu klarade jag kartprovet, men snubblade på ett av de andra. Efter lite eftertanke så är det nog det bästa möjliga misslyckandet. Jag vet precis vad den enda saken jag måste kolla upp är, och provet går snabbt att göra om. Jag är supernöjd med dagen! Men det är ändå surt att.. Äh! Supernöjd!"

kul och skönt att läsa om hon gått till väga. å höra att de faktiskt inte är så lätt, slipper man känna sig såå dålig. tänkte skriva till henne och se om man kan få lite råd och gratulera kanske... (Om du vill läsa mer av det hon skriver så finns de på http://emilies.se/category/taxiforarutbildning.html)

Kraam
Miizen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0