Yap

Förflutet

På helgerna har jag för ovana eller ja, vana att inte blogga. det har hur som varit en trevlig helg. I fredags var vi här hemma och åt, Kim var också här och vi gjorde de sista på "Phantom of the Opera". Till maten hade vi vinprovning eftersom pappa skulle avsluta helgen med ett vinprov, Goda viner drack vi, fast jag smakade bara lite eftersom vi inte var helt klara med inspelningen utan fortsatte även efter maten. Det gick bra o vi hann vad vi skulle. Vi bestämde att avsluta inspelningarna för den här gången på fredagskvällen/natten. Egentligen hade vi planerat även för söndagen men eftersom vi hela tiden legat före i planeringen så är det mixning som gäller för Kimen nu innan vi kan fortsätta igen... Inte mkt kvar sen. Så, vid kl: 12.00 på lördagen så var hela hans studio på plats hemma hos honom igen.



Lördagsparty

Kim bjöd till fest på lördagskvällen som han inte själv närvarade på ;P Han gick på en kompis 26 års fest i stället. Hans systrar var dock där o andra trevliga snubbar, var en kuul fest han bjöd in till! Senare bar det till deluxe, det var mkt folk o vi köade i -18 grader, inte ngn hit! :P Men de var kuul. Jag träffade några musikstudenter från tiden jag läste på Universitetet i Växjö de var verkligen jääättekul o se dem!! :-D :-D  Tyvärr slutade inte kvällen lika lyckligt, men det är en lång historia som jag inte tänker ödsla tid på att skriva om här. Ingen kom till skada iaf och de var absolut inget tråkigt med Björns och min relation eller så. Det var ett bråk, rasistiskt sådant vi fick uppleva (punkt).



TeliaSonera

Innan vi kom till Kim på lördagskvällen så hade vi varit en sväng på stan o returnerat lite saker jag köpt med ett presentkort på H&M och två skjortor Björnen köpt på dressman som inte satt alls som han ville. Vi fixade därefter obundna abonnemang hos telia. Björn har nu ett abonnemang för 49 Kr månaden o i det ingår även 5000 fria sms ( vem utnyttjar det? ) och så ringer han gratis till alla som har Telia och Halebop . Så nu slipper han fylla på hela tiden! Jag har ett liknande abon. men när man är över 25 så får man inte Gratis-smsen. Så för mig blir det 149 i månaden + det jag ringer utanför Telia o Halebop. Får se om de lönar sig, annars återvänder jag till "storpratar" abon. hos dem t.o.m. 26 mars 2010 då min bindningstid för de abon. löper ut.


Små Busfrön

När vi var klara med stan på lördagen så bestämde vi oss för att åka förbi min syssling. Så vi svängde förbi dem på vägen hem, vi hade tur för de kom 1 minut efter oss, minstingen hade varit på barnkalas. Min sysslings sambo öppnade helt nyvaknen. Han hade tydligen varit ute på isen och tagit ut sig i kylan. Men vi blev inbjudna och där stannade vi.... Vi åt middag..... och så fick vi duscha där, och Björnen och sambon fixade fram en undanställd säng till gillerstugan (en 120 cm-säng) som de ställde framför braskaminen. De små busfröna tyckte de var jättekul att vi var där och tyckte de var speciellt spännande att få ha nattbesök. Vi kom hem vid lite i fyra efter vår utekväll och då låg det tandborstar på sängen : ) Det blev dock inte många timmars sömn med en 4 och 7 åring i huset. Vid 09-snåret väckte de oss. FRUUUKOOOST! =) de Hoppade i sängen och levde om. Men de var kul, hade dock varit roligare om man inte varit bakfull ;P Sen var vi där halva dagen, de myste med oss i sängen nere vid kaminen och jag läste översättningen på NATURE. Ni vet djurkanalen, jättemysigt! Björnen tyckte nog de var sådär o ville mest sova vidare. Barnen och jag gick upp senare och då kunde man se ner för trappan hur Björnen sov där nere. Så då sjöng 4 åringen och jag "BJörnen Sover i sitt lugna bo..." å så sprang han o tittade på Björnen, så sööt (Björnen också) :-D :-D.  De skulle i väg på stan mitt på dagen för att ta kort så då åkte vi, väl hemma så skjutsade vi pappa till hans prov ... och hämtade honom ...och sen kom Busfröna ut till oss för att kolla på kattungen en sväng..... Seeeen fick vi sova :P :S




ÅRSDAG <3

I morgon firar Björnen och jag 1 år! ;) Gulligt va :P Ska kolla på min kompis som spelar i Gamla Stan och laga nåt extra gott hemma o dricka lite vin =) mer orkar vi nog inte efter ha rest hela vägen hem till sthlm på dagen.


KRAAM
Miizen

Kommentarer
Postat av: Cina

Grattis på årsdagen!=)

Roligt att ha er tillbaks i stan igen!

2010-02-02 @ 20:36:46
URL: http://ciiinaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0