ComHem


Buildings
Jaaa, ut kom vi... kollade på hitta.se hur vi lättast skulle ta oss till vattnet. Gick förbi en skola en högstadie- och en lågstadie- skola. På ena stället stod de ute och rökte, och på de andra så var de massa ungar och lärare och pulkorna var framme...puh... Vi gick och småkikade på husen där omkring också, vi är rätt överens om hur vi vill vårt hus ska se ut och vara byggt tror jag, det är kul o kolla iaf, gemensamt intresse de där ;-) Jag är ju uppväxt med att kolla in byggnader och hus som om de vore ngn slags "kurslitteratur". När vi varit utomlands med familjen så har ju varenda kyrka varit markerad på kartan haha. nej men ni förstår, allt sånt där som är flera hundra år om inte mer... de var ju jääätteekul när man var i skolåldern., hehe.


Gliittter glittter NOway.
hur som, efter ett tag kom vi fram till vattnet, eller ja, den snötäckta isen. Det är ju finare med glittrande vatten! Men det töar just nu hoppas det fortsätter så, så att de blir lite andra färger utomhus. Det enda som är jobbigt med att våren ska komma är att min allergi kommer som ett brev på posten då också. Suck. Utomlands skulle man bo!! Slippa sådana här långa vintrar. När vi stod där vid vattnet så ringer min annars rätt tysta mobiltelefon för fulla muggar. Vår ON DEMAND box (se-Tv-när-du-vill-grej) har nämligen inte velat fungera p.g.a. att höghastighets-modemet  inte velat fungera, så vi har ringt till kundtjänst för comhem och de ville skicka ut en tekniker någon gång mellan kl: 12-17 den 5 feb och SJÄÄÄLVKLART ska han ringa juuuust när vi kommit ner till sjön och står och kolla utsikten! De resulterar i att vi skiljs åt där eftersom Björnbenen är längre än mina. Jag passade på att ringa syrran som bara hade några få timmar kvar hem från Oslo, där hon mellanlandade en natt, innan pappa skulle hämta henne vid stationen hemma..

Hemma.
Ikväll blir det middag med Carina här och senare kommer nog lillebror nr 2 hit också och då blir det klart att sprätta upp en öl eller två... ahha kul ord, sprätt sprättt... haha... nej nu bliree lunch... tjoohhejj.

PUSS
Miizen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0