bilder vs ord.

Jag tycker bilder är jätteroligt, men jag kan inte tycka att ordspråket stämmer om att en bild kan säga mer än tusen ord. Självklart så kan jag hålla med ordspråket i vissa fall.....bilder kan vara Väääldigt talande t.ex. som bilder på lidande eller lyckliga människor. Men vardagliga bilder på stilleben är varken särskilt talande eller berättande, de blir snarare tråkiga utan en tillhörande text. Det kan jag känna nu när jag lagt upp en del bilder, o det är säkert därför jag inte lagt upp så mkt bilder innan heller. Men sen ska man ju skilja på när det bara finns bilder eller när det handlar om multimodala texter, vilket är bilder med texter till. Det är klart allra, allra mest underhållande men texten ska iaf utgöra den större delen, som i exempelvis nyhetstidningar! Summan av kademumman - Leve texter! ; )

STOOR KRAAM
och leve Poesin!
Miiizen

Kommentarer
Postat av: ester

hahaha ska jag ta det som en pik? :P

2010-02-05 @ 08:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0