saantoriniii....paaaroos..iooss.....In a rooow ;)

- Japp, Santorini 08.40 It is...Let´s Check In the luggage!
Vid Kamari Beach beställde vi vår första måltid...
(de serverade dock mkt godare Tzatziki på andra ställen)
Öl smakar ju dock lika gött på alla ställen Mmm...
strandpromenaden... sen deckade vi på första rummet vi hade, varifrån
det inte finns bilder.

Nästkommande dag fick vi skjuts av gubben ner till hamnen o väl där nere bestämde vi oss för att hyra bil och ta oss en runda på eftermiddagen... första stoppet blev här...
Perissa beach på Santorini. Passande nog var det molnigt när vi spenderade dagen i bil.
Därav även Folktomt på stranden :P
Sen, Sydligaste udden i disigt väder...men om man kollar noga så ser
man ön även vid horisonten. Det är Oia man ser längst bort =)
Nästa stopp Red Beach...stannade och solade lite här..:)
Hit kom vi "hem" när vi varit o sett allt med vår lilla bil. Å här fanns gratis Internet =)
Från vår lilla altan/balkong...
Å på kvällen jagade vi vackraste solnedgången, å vi fick tips om OIA!! <3
Oia.... fortfarande disigt..
Oia
Omtalade Sunset restaurang. Hmm... vad ska man ta som inte kostar
skjortan här tro??
Aa.. jag vet iaf... tror jag?
Var nog bästa maten på hela resan på de här stället högt ovan havet.
Å så de helt otroligt underbara solnedgången. Men det går snabbt när solen går ner folks.
Vi pratar minuter och sekunder innan den är borta alltså..... men oj vad man njuter!!
Aaaa... ingen dålig dag va... =) Här får ni nöja er för nu, fortsätter och tar
er vidare på vår resa i morgon, lovar... En dag kvar på Santorini...=)

Okej fortsätter som vanligt där jag slutade ;)
NI minns att vi åt på Sunset restaurang va. Det här är
Samma ställe efter solen gått ner...
...å efter en supergod måltid.... Nu tar vi oss vidare...=)
Å vi ville ha det här shacket!! Meeen det fick bli ett billigare senare under resan....
Swwärdisshfishhh.... BIG ONE...
Driving home in the night.... To Thira....

Å nästa dag var jag var uppe när solen gick upp över Santorini, tog lite morgonbilder
och bloggade lite =) Så fint ljus!
När Björnen vaknat och vi ätit frukost bar det vidare i bil. Vi tog oss till några platser
till innan båten mot Paros skulle avgå 16.00
Första stoppet, Pyros Santorinis högsta punkt
verkligen högt uppe... å fint.. å Vaarmt..
Pyros by
Pyros by
Alltså hur trånga gångar tänker de sig att ha =) Grektanterna kommer ju inte ens
förbi om de ska vara så här smala, det lovar jag. Oreda var det också, leta leta leta
- Naae, den här var det inte..? Eller?
Efter gett upp att leta frukost att köpa i den där affären bar
det vidare hit, för att lapa lite sol innan det var dags för färja till
PAROS =) ....Å vi åt frukost på ett kafé istället om ni undra ;)
MEN eftersom vi inte är gjorda av pengar låg vi inte på de lyxiga solstolarna
utan på våra egna exellenta små handdukar istället!! Å det blåste,
men vi var nöjda ändå! Mycket kärlek gör att vi håller
oss Gladaa och vid liv hur mycket det än blåser. BLÅS BLÅS...
Vi Blåser blåsten i ansiktet!! Men Björnen tyckte att:
- Det är lite kallt idag ändå va? när vi låg här.. haha han är för goo =)
Kallt?? Njaa =)
Efter knappt två timmar där med lite gemensam läsning och bad så var det dags att bege sig mot hamnen och färjan!! En upptäckt jag gjorde här var att Björnar inte gillar vatten så bra.
Å nerför klippig bergsväg bar det för att lämna tillbaka bilen och ta båten..
Utsikten på väg ner. Lååång slingrande väg ner...
Som ni kanske förstår. Bygga väg ner för sådana här klippor kan inte vara det lättaste.
Men de gick bra, de var riktigt bred väg ner till hamnen då mycket bussar
och godslastbilar kör just här när de kommer från andra öar till Santorini.
Det här hängde så fint i vår bil, gung gung..
Lite otäckt med kors kan jag tycka som är ateist. Känns mest som
om det står för att man ska dö snart eller nåt.  Men ändå gillade jag
det på nåt sätt...weird :P

Å så kom båten....
Några mer än vi som skulle med??? ehh jaaa =)
Man fick ju vänta ihjäl sig, jag gick till skuggan o satte mig så fick Björnen som
tål o gillar värmen bättre än jag stå o vänta :P Han gillar värme, jag gillar vatten=)
Det var under den här båtresan det var så varmt och fuktigt under plasttaket
och den som jag lyckades bli förkyld på :/ 4h åkte vi båt till PAROS


Okej, nu tänker jag inte lova något om när,
Men jag kommer ta er med vidare på resan det Lovar jag iaf =)
Puss Kram
Miizen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0