Lördags-skriver..

Sitter med texterna till mitt projektarbete och funderar på layouten. Kunde inte sova inatt för jag tänkte så mkt på den, orolig, för det är inte lätt alltså. Kan ju se ut på tusen sätt men har fått hjälp med själva grundidén men det är ändå mycket att tänka ut. Jag ska få igång skrivaren och börja skära i papper snart. Sen klippa och klistra på min text från pages. Jag har köpt STORA hårda vita papper + skalpell för just papper (mini-skalpeller) och en grid-karta (det är som en mall för text-arbete, uppbyggt av linjer) tejp har jag nog så jag kan fästa det bra. Ska ju göra min träningsbroschyr själv nu, och eftersom jag inte kan eller har de hi-tech program de använder i skolan så fick det här bli mitt sätt. Ganska kul, om det blir bra vill säga....puh. Det är svårt att bestämma rad- och teckenavstånd själv, likaså avstånd före och efter stycken. Kämpar på för att få till det snyggt. puh..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0