Jobb...

.. Björn jobbar mellandagarna. Inte nyårsafton. Tiden går långsamt när jag är ensam hemma. Katten sover iaf tätt, tätt intill mig. 3h kvar. Ligger och lyssnar på "Esbjörns Svenssons Trio" och på smältande snö som droppar i gigantiska droppar på balkongens tak. Har inte lust med ngt alls, inget. Jag blir levande när älsklingen är tillbaka igen, brukar jag bli. Pappa kommer ikväll, tråkigt när inget är i ordning och det fortf luktar lite rök efter hyresvärden. Kände kattens päls fångat upp lite lukt. Fy f-n. Hon hade gjort en helt för-j-vlig slutstädning, inte städat alls typ. Bra gjort de, NOT.... F-n vad tråkigt sånt är. 2 place att städa, tack, precis vad jag längtat efter. Så goood jul. Nu ligger katten och kollar med sina blåa ögon rakt in i mina precis som om han förstår vad jag tänker och vill trösta, säga att allt kommer bli bra. Uppkrupen långt upp på armen, varm och ullig. Liten och söt, ja kära katt, han är fin han.
Gone gone going

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0