Fre-Lör-Sön

Idag pratade jag med uppfödaren till Marlon (O´Malley :-)) vi fick inte alls ihop det med tiderna inför jul, datumen vi kunde, kunde inte hon o.s.v. OM vi inte skulle ta honom i farten när de stannade vid stationen i Alvesta den 28 dec och då stod de enbart stilla 2 minuter. Ja hon jobbar alltså på SJ som konduktör, en viktig detalj där :-P Å då kom de til Alvesta från Göteborg på väg mot Kalmar det datumet. Men det tyckte ju både hon och jag kändes sådär när vi pratade om det, så den enda riktigt bra lösningen var att vi ska ta honom nu på tisdag när hon ändå ska till Sthlm (den 8 dec, som var tänkt från början), det blev bestämt.

Så ikväll har jag ringt:

Värden och frågat om det var okej att vi flyttade in redan i helgen, det var det, hoon är sååå gullig :-)

Högakusten flyg och informera om att vi kommer att ha en kattunge ombord, vilket gick bra om man hade en speciell väska till kisse som var vattentät... jag vet inte riktigt vart vi får tag på en sådan men det får vi säkert! Antar en djuraffär + att Marlons biljett kommer att kosta 150:- /väg. Det var visst redan en katt bokad också så.

Sen var det då tågbiljetterna ner till Växjö julafton som var kvar att lösa, en-vägs-biljetter. De gick inte att göra ngt åt (De ligger ute på blocket.se nu) ..... och att beställa nya biljetter med djurplats, eller flyga det var ju bara att glömma. Det är riktiga killer-priser vid jul alltså. Landade en bra bit över 3000:- så GLÖM DET! den sträckan får vi köra bil, lite trist. Hoppas marlon inte blir åksjuk och att (katt-) damen hemma accepterar en kattunge också. Gamla kattan, snart 13 år...

Så aa nu blir det flytt till helgen, jul uppe hos björn och nere hos mig med kissen, men de måste väl gå. VI får hjälpas åt helt enkelt :) Hoppas vi ska trivas som kattägare trots lite motvind här i början. puh.
-KRAAM-
Miizen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0