En del av...

Är att dricka glögg verkligen en del av julen, och inte en del av livet? Är att bada på sommaren och dricka drinkar en del av sommaren eller en del av livet? Jag antar att det beror på vem man är och hur man ser på livet. Jag ser allt som en del av mitt liv.

 Jag kan inte känna att vissa speciella årstider eller dagar är viktigare än andra. Sen kan jag absolut tycka att de olika årstiderna har sin charm. Absolut! Likaså födelsedagar, alla dagar är väl lika värda i mitt liv? Att man blir ett år äldre känns ju knappt, kanske är det därför blombuketter inte är ngt jag kan uppskatta. De blommar och sen vissnar de relativt snabbt. Jag vet inte varför men det känns som en liknelse med de relationer, som blommar, vissnar och blir bortglömda. Inte värda mkt, därför älskar jag när jag får presenter som är bestående, så jag kan ta fram och minnas. Eller ja, bära på mig och minnas. T.ex. mina lila mjukisbyxor, de har jag fått av Paulina, jag tänker på henne varje gång jag har dem och det är ofta. Och nu när vi hade julklappsbyte hos Björns familj så fick jag också bara presenter jag kan ta fram och minnas söt-Carina gav oss en te-sil snacka om jag kommer att ha den framme ofta :) och Björnmamman gav mig en bok, den kommer jag ju också hålla och ta i många gånger! :) Björnen har givit mig mkt som jag kommer att kunna ta fram och minnas, men främst mycket kärlek, varje dag. Det är även om jag inte kan hålla i det eller ta på det, det som är absolut MEST värdefullt. Och det är väl ändå Så ska det vara med världens bästa pojkvän! <3


KRAM
Miizen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0